Naklejki, subtelne formy reklamy

Dodane: 05-08-2017 03:46
Naklejki, subtelne formy reklamy naklejki reklamowe Warszawa

O druku współczesnym

Druk towarzyszy ludziom od dawna, jednak w ostatnim stuleciu powszechność druku sprawia, że każdy ma w domu przynajmniej parę książek, dostaje codziennie drukowane reklamy, a jadąc do pracy mija dziesiątki billboardów z reklamami. I właśnie reklamy to najczęściej zamawiane materiały do druku. Wystarczy spojrzeć ile ich mamy w naszym otoczeniu.

Kolorowe, czarno-białe, wizytówki, wielkie bannery- te wszystkie rzeczy można dzisiaj wydrukować przy na prawdę niskich kosztach. Dlatego tez wiele firm, nawet tych lokalnych korzysta z dobrodziejstw nowoczesnego druku.


Wszystkie farby poza farbami procesowymi określa

Kolory dodatkowe (specjalne, spotowe, "z puszki") ? kolory farb drukowych będące uzupełnieniem kolorów farb procesowych (np. CMYK lub Hexachrome). Mogą być wykonane na podstawie wzorników barw np. Pantone, HKS lub barwy indywidualnie wskazanej przez zamawiającego. Wszystkie farby poza farbami procesowymi określa się mianem farb spotowych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolory_dodatkowe


Jak wygląda przygotowanie projektu do druku

Na co dzień mało kto zastanawia się nad tym jak wykonane są te wszystkie kolorowe magazyny, reklamy czy wielkie bannery na autostradach, jednak proces przygotowania takich materiałów nie jest prosty i wymaga zaangażowania wielu osób, nie tylko z drukarni.

Wszystko zaczyna się od projektu wykonanego na komputerze w formacie rastrowym lub wektorowym przez grafika. Projekt musi być odpowiednio stworzony, aby pasował do przyjętych formatów druku w zależności od jego przeznaczenia. Później projekt trafia do realizacji w drukarni, gdzie musi zostać dostosowany do druku (najczęściej na roli) przez operatora DTP. Dopiero po tych wszystkich krokach wykonuje się druk całości nakładu.