Bądź piękna - co warto zrobić dla siebie?

iedzą, że muszą być one stale reklamowane, aby potencjalni klienci chcieli skorzystać właśnie z ich oferty. W przeciwnym razie trafią oni do jednego z salonów prowadzonego przez konkurencję. Dlatego różnego rodzaju reklamy salonów

Bądź piękna - co warto zrobić dla siebie?

Rabaty obowiązujące w salonach kosmetycznych

Trzeba przyznać, że zainteresowanie ofertą przedstawianą przez różne salony kosmetyczne stale wzrasta. Jednak właściciele takich salonów dobrze wiedzą, że muszą być one stale reklamowane, aby potencjalni klienci chcieli skorzystać właśnie z ich oferty. W przeciwnym razie trafią oni do jednego z salonów prowadzonego przez konkurencję. Dlatego różnego rodzaju reklamy salonów kosmetycznych zamieszczane są w internecie oraz w gazetach codziennych dedykowanych osobom zainteresowanym kosmetologią. Poza tym w poszczególnych salonach kosmetycznych obowiązują różnego rodzaju rabaty, dzięki czemu co jakiś czas można skorzystać z okazyjnych cen na wybrane przez kosmetologów zabiegi kosmetyczne co sprawia, że stają się one jeszcze bardziej atrakcyjne.


Dermokosmetyki - co to właściwie jest i dla kogo?

Dermokosmetyki - nazwa powstała z połączenia dwóch pojęć: kosmetyków i farmaceutyków. Do dermokosmetyków najczęściej zaliczamy kremy przeciw starzeniu i kremy nawilżające. Dermokosmetyki to produkty zawierające aktywne biologicznie substancje, które mają mieć działanie podobne do tych jakie mają leki. Badania dermatologiczne faktycznie potwierdzają znacznie szersze działanie niż tylko to tradycyjne, związane z nawilżaniem (np. Chen et al1; Zettersten, Ghadially, Feingold, Crumrine & Elias, 19972). Jednak pomimo doniesień o korzyściach jakie przynosi stosowanie dermokosmetyków, pojęcie to funkcjonuje tylko jako slogan marketingowy, tzn. nie ma silnych dowodów, na to, że produkty tak oznaczone spełniają funkcję która jest sugerowana przez ich nazwę. Dlatego to do konsumenta należy ocena istotności wszystkich przesłanek i podjęcia decyzji, czy warto więcej zapłacić za dermokosmetyki.

Nazwa dermokosmetyki odnosi się tylko do produktów stosowanych miejscowo takich jak kremy, balsamy oraz maści. Produkty, które są podobne w swoim działaniu, ale przyjmowane są doustnie noszą nazwę nutrikosmetyków.



Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dermokosmetyki


Psychologia makijażu

Makijaż może nieść znaczenie psychologiczne. Ludzie, którzy przesadnie podkreślają swoją urodę mogą mieć uraz związany z poczuciem niedostatecznej atrakcyjności (zobacz: kompensacja). Sposób używania makijażu może także ujawniać samoocenę (osoby o niskiej samoocenie bądź to zupełnie nie używają makijażu, bądź go nadużywają). Należy tu jednak uważać na interpretację, bowiem samo używanie lub nieużywanie makijażu nie jest podstawą rzetelnej diagnozy.

Zaburzenia poczucia tożsamości objawiać się może skłonnością do częstej i diametralnej zmiany wyglądu (np. powtarzające się operacje plastyczne, bardzo częsta zmiana koloru włosów itp.). Nie jest jednak prawdziwa zależność odwrotna: zmiana wyglądu nie musi być związana z zaburzeniem poczucia tożsamości.

W europejskiej kulturze kobiety malują często usta i oczy. Malowanie ust jest związane z powszechnym (nieprawdziwym) przekonaniem, że kobieta o pełnych ustach jest namiętna, zaś usta wąskie świadczą o oziębłości. Usta są także symbolem waginalnym i w związku z tym ich podkreślanie może być sygnałem seksualnym. Malowanie oczu związane jest z tym, że w kanonie kobiecej urody oczy odgrywają ważną rolę - im wydają się większe, tym bardziej atrakcyjne. Jedna z teorii mówi, że jest to związane z tym, iż kobieta z dużymi oczami wydaje się młoda (oczy dzieci są większe w stosunku do całej twarzy niż oczy dorosłych). Duże oczy mogą także sprawiać wrażenie niewinności, czyli wierności. Współczesny kanon kształtu oka to migdał.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Makija%C5%BC